Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Ny MC4YOU 250-4
Ny hjelm ? EmptySøn Aug 29, 2021 2:27 pm af Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Ny hjelm ? EmptySøn Aug 08, 2021 2:50 pm af Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Ny hjelm ? EmptyTirs Maj 25, 2021 2:26 pm af Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Ny hjelm ? EmptyLør Aug 01, 2020 10:20 pm af Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Ny hjelm ? EmptyFre Jul 31, 2020 9:54 am af Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Ny hjelm ? EmptyMan Mar 23, 2020 11:58 am af Pete

» MC Klargøring
Ny hjelm ? EmptyMan Mar 23, 2020 11:45 am af Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Ny hjelm ? EmptyMan Feb 10, 2020 2:20 pm af Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Ny hjelm ? EmptySøn Nov 24, 2019 9:37 am af Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Ny hjelm ? EmptyTors Okt 31, 2019 9:12 pm af Pete

Lignende emner
April 2024
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalender Kalender


Ny hjelm ?

Go down

Ny hjelm ? Empty Ny hjelm ?

Indlæg af Gæst Tirs Mar 24, 2009 7:27 pm

På opfordring fra Pete Wink

Jeg købte en Schubert C2 flip-up hjelm i Tyskland. Først havde jeg prøvet en hos en forhandler (som ikke umiddelbart ikke ville tage en hjem)
Derefter surfede jeg deruda'. Jeg havnede hos www.louis.de Hvor de er på tilbud til 199 eur.(ganske få)
+ forsendelse ca. 70 kr.
I Danmark skulle de ha' 3800kr. for samme hjelm No
Hjelmen er meget lækkert polstret og polstringen kan tages ud og vaskes. Polstringen kan sættes i sommer/vinter indstilling - så man ikke får forfrysninger i pletten, om vinteren Wink Der er, ud over det normale visir, indbygget solvisir der kan vippes ned/op på en knap i venstre side. Selve visiret kan indstilles som andre men der er også en by-indstilling, hvor visiret trækkes frem hvorved der er en luft sprække hele vejen rundt på ca. 1,5cm.
Hjelmen er ufattelig støjsvag og trækfri. Den er så støjsvag at jeg bruger den når jeg vil ha' fred for fruen Rolling Eyes Wink
Hjelmen er meget stiv i skallen og der skal lidt tilvænning til at få den af, uden man ruller ørene med af - avvv!

At købe hjelm er meget personligt. Den skal passe til din hovefacon og dit temperement - så, selvfølgeligt skal den prøves først.
C2'eren er dejligt polstret så man skal nok vælge en der sidder meget tæt da den giver sig i polstringen.

Dette er ikke en reklame men, min personlige mening om C2'eren Very Happy

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ny hjelm ? Empty Sv: Ny hjelm ?

Indlæg af Pete Tirs Mar 24, 2009 8:41 pm

Tak Dan,
Meget fint resumé af din ny hjelm. Tak for det.

Min gamle Mex er revnet, og på sit tredje viser. Jeg har tænkt at den skal ned i anden division i denne sæson, eller sidde på udskiftnings bænken.

I dag prøvede jeg en flot hvid V-Max hos THansen, men den var ikke ligefrem behageligt. Dog, 'efter at par uger så sidder den som den skal,' sagde assistenten. Hmm ... jeg var nu ikke helt sikker.

Så var jeg over hos MC Centeret i Hillerød for at prøve et par hjelme, og af de 'flip up' modeller som de havde stående - Italienske Airoh'en - var klart bedst til mit hoved. Men, mærkelig nok, var 'Large' (som min Mex), for stor.

Har så taget et hurtig rundtur på Louis hjemmeside og har set nogle fremragende tilbud. Men jeg var også ind på en Svensk hjemside i Malmö hvor de havde nogle fine hjelme til fornuftige SEK.

Det er lige før man skal en tur til Tyskland ... eller Sverige Cool

mvh

Pete
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Ny hjelm ? Empty Sv: Ny hjelm ?

Indlæg af Gæst Tirs Mar 24, 2009 9:11 pm

Jeg har haft, eller har en Airoh flip up hjelm. Det er en udemærket hjelm, men jeg syntes den støjer meget. (ikke helt ny model)
Det er en plast hjelm på godt og ondt. Det gode er, at den er nem at krænge på hovedet. Det dårlige er at den er meget blød i skallen.
Nogle mener at plasthjelme, ikke hopper så meget ved styrt - men her kan man få en frygtelig religions-krig Wink
Den helt smukke hjelm i hvid perlemor, hos Thansen er en skrot-hjelm. Den er hård i foringen og en meget undelig pasform. Størelserne er meget små.
Jeg har også et par pilothjelme. Helt ærligt, så er jeg ikke tryk ved, at køre med fare for, at halvdelen af hovedet bliver fræset af ved styrt.

Jeg tror det er billigere at få hjelmene sendt hjem end at hente den i tyskland Wink MEN man kunne jo hente god øl/urte the samtidig Twisted Evil

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Ny hjelm ? Empty Sv: Ny hjelm ?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum