Lifan 400 ccm
5 deltagere
Side 1 af 2 • 1, 2
Lifan 400 ccm
Så er der en Lifan 400ccm, hos Bike danmark hvis man ikke følger med på forum, så er det dagens nyhed,
pris:36,995 kr + lev, der er også en ny 250ccm, til 21,995 kr + lev, http://www.bikedanmark.dk/
så kom der aligevel et par nye MCer, i år
pris:36,995 kr + lev, der er også en ny 250ccm, til 21,995 kr + lev, http://www.bikedanmark.dk/
så kom der aligevel et par nye MCer, i år
Lars BC- Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted
Sv: Lifan 400 ccm
Den 250b er godt nok dejlig, surt jeg ikke lige har 22.000 men skidt, den lille blå er sgu stadig dejlig at køre på selv om den ikke har twin motor.
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Ja det vigtigte er at man ruller på to (mc) hjul,
Lars BC- Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted
Sv: Lifan 400 ccm
Godt jeg ikke lige har ca. 40000 kr jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til.
Så ville jeg få et problem med at vælge mellem Lifan 400 og Hyosung GV 250 Aguila.
Lifan'en ville jo nok vinde på grund af det større kubikindhold, men Hyosungen har 1 HK mere.
Nå men min 2007 250-4 kører fint og jeg er glad for den, men fristelserne svirrer jo omkring en hele tiden
Så ville jeg få et problem med at vælge mellem Lifan 400 og Hyosung GV 250 Aguila.
Lifan'en ville jo nok vinde på grund af det større kubikindhold, men Hyosungen har 1 HK mere.
Nå men min 2007 250-4 kører fint og jeg er glad for den, men fristelserne svirrer jo omkring en hele tiden
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
Jamen jeg sidder og tænker(uha) det samme den ene eller den anden,
det ville nok blive de små ting der kom til afgøre det, hk, nm,komfort og ikke minst hvad for en man syntes der er flottes
ps: tror i forhandlerne tager den "gamle MC" med i en e,v,t handle,
det ville nok blive de små ting der kom til afgøre det, hk, nm,komfort og ikke minst hvad for en man syntes der er flottes
ps: tror i forhandlerne tager den "gamle MC" med i en e,v,t handle,
Lars BC- Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted
Sv: Lifan 400 ccm
Godt set Lars. Og flot er den, og den lille 250b.
For mig ville det afgørende være bl.a hvordan finishen er på MC'en. Til den pris skal krom og lak bare være i orden.
Og så er der det der med forhandler nettet, og importørens lager af reservedele - findes der sådan en?
Jeg ville nok også have det svært ved at vælge i mellem Lifan'en og Hyosung'en, dog med Hyosung'en ved man at der er reservedele at hente og at finishen er i orden.
Har sådan en Lifan mon indsprøjtning? Den må være EU3 godkendt.
Tja, da jeg nu ikke lige har tænkte at bruge 40,000 med det samme, var jeg forbi MC Centeret i Hillerød i dag og fik købt en flot vest og nogle ørepropper - regningen var til at betale Har også kiggede på hjelme - en flot Airoh, og så en smart V-Max flip-up i hvide hos Thansen.
Nu skal vi bare have varmen
Pete
For mig ville det afgørende være bl.a hvordan finishen er på MC'en. Til den pris skal krom og lak bare være i orden.
Og så er der det der med forhandler nettet, og importørens lager af reservedele - findes der sådan en?
Jeg ville nok også have det svært ved at vælge i mellem Lifan'en og Hyosung'en, dog med Hyosung'en ved man at der er reservedele at hente og at finishen er i orden.
Har sådan en Lifan mon indsprøjtning? Den må være EU3 godkendt.
Tja, da jeg nu ikke lige har tænkte at bruge 40,000 med det samme, var jeg forbi MC Centeret i Hillerød i dag og fik købt en flot vest og nogle ørepropper - regningen var til at betale Har også kiggede på hjelme - en flot Airoh, og så en smart V-Max flip-up i hvide hos Thansen.
Nu skal vi bare have varmen
Pete
Sv: Lifan 400 ccm
Mon ikke Lifan'en har indsprøjtning, det er den næsten nødt til at have når den er Euro3 godkendt.
Udstødningen på Lifan er flottere end Hyosung og Lifan'en har kardantræk, så man undgår kædespray svineri og så kører den med lidt færre omdrejninger til sine 400 cc, holdbarhed ?
Men jeg giver Pete ret i, at finishen på Hyosung måske er bedre, men jeg tror ikke at der er vrøvl med reservedele til nogle af dem.
Hyosung'en er måske 'pumpet' lidt hårdere, den har med sine 250cc samme ydelse som Lifan'en - holdbarhed igen ?
Jeg kan stadig ikke vælge sikkert, men det er jo heller ikke aktuelt - desværre fristes jeg til at sige.
Udstødningen på Lifan er flottere end Hyosung og Lifan'en har kardantræk, så man undgår kædespray svineri og så kører den med lidt færre omdrejninger til sine 400 cc, holdbarhed ?
Men jeg giver Pete ret i, at finishen på Hyosung måske er bedre, men jeg tror ikke at der er vrøvl med reservedele til nogle af dem.
Hyosung'en er måske 'pumpet' lidt hårdere, den har med sine 250cc samme ydelse som Lifan'en - holdbarhed igen ?
Jeg kan stadig ikke vælge sikkert, men det er jo heller ikke aktuelt - desværre fristes jeg til at sige.
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
Jeg håber du prøver hjelmen hos Thansen. Den sidder enormt dårligt (vi var flere der prøvede) Men flot er den.Har også kiggede på hjelme - en flot Airoh, og så en smart V-Max flip-up i hvide hos Thansen.
Jeg har købt en schubert C2 på tilbud i tyskland (udgået model) Uhadadada den er fed. Med indbygget solbrille visir der kan vippes op/ned.
Den skal købes stram, da den gir' sig et nummer.
Men hjelme skal prøves. Mit hoved er størrelse siddebadekar (sagde en forhandler )
Sorrry OT
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Nae, ikke helt OT, men who cares, det handler om MC kørsel - vi må godt være lidt anarkistisk - der kommer alligevel ikke nogen der sletter dit indlægSorrry OT
Hvis man køber den Lifan er man også nødt til have et godt hjelm!!
Måske kunne du starte et hjelme tråd Dan? Jeg skal have en ny snart
Pete
PS Til eks. kunne godt tænke mig at vide om du var i Tyskland eller om du bestilt online, osv.
Sv: Lifan 400 ccm
Rebellen skrev:Udstødningen på Lifan er flottere end Hyosung
Helt enig Palle, og så det der med kardantræk lyder interessant, har aldrig prøvet sådant noget.
Pete
Sv: Lifan 400 ccm
Jeg havde kardan på min gamle Yamaha XJ900, det var fint. Ingen kædevedligeholdelse, ingen kædespray alle andre steder på maskinen. Kardanen æder dog lidt af effekten, men er helt vedligeholdelsesfri.
Jeg kunne godt lide det.
Jeg kunne godt lide det.
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
Jeg var forbi scoot.dk i dag de nye modeller kommer først til salg
omkring maj, juni. Peter vidste ikke at de var kommet på bikedanmarks
hjemmeside eller om 250eren var med indsprøjt.
Per
omkring maj, juni. Peter vidste ikke at de var kommet på bikedanmarks
hjemmeside eller om 250eren var med indsprøjt.
Per
Per G.OLsen- Antal indlæg : 77
Join date : 18/02/09
Age : 75
Geografisk sted : Højby sjælland
Sv: Lifan 400 ccm
Har man først sprunget en kæde, så vælger man kardan eller million-gear
Remtræk er også godt og giver meget sjældent problemer.
Kæde er billigst at lave og giver et eftersalg af både kæde men også af tandhjul og fedt. Nok derfor flest maskiner er bygget med kæde.
Kæden har det mindste effekt tab.
Prøv at se GP løb. Når de starter er kæden stram og ved slutningen er kæden meget løs....
Remtræk er også godt og giver meget sjældent problemer.
Kæde er billigst at lave og giver et eftersalg af både kæde men også af tandhjul og fedt. Nok derfor flest maskiner er bygget med kæde.
Kæden har det mindste effekt tab.
Prøv at se GP løb. Når de starter er kæden stram og ved slutningen er kæden meget løs....
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Dan skrev:
Kæden har det mindste effekt tab.
Det er ikke helt korrekt,,,,, Remtræk giver en udnyttelse af kræfterne på baghulet med ca. 98% ,,,,, Kæden giver en udnyttelse af kræfterne på ca. 85 % og Kardantræk giver kun udnyttelse på ca. 65%,,,, Derfor må man jo nok opveje om man ønsker en MC med meget lidt vedligeholdelse og mindre udnyttelse af kræfterne eller et hyppigere kædeskift. eller et rem træk med meget lang km garanti.
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Det er rigtigt Birger.
Den Yamaha XJ900 jeg havde havde 98 HK så det var ikke noget problem. Spørgsmålet er hvordan kardan vil fungere på en kineser med 27 HK
Iøvrigt har kardantræk en besynderlighed, under hård acceleration løfter bagenden af MC'en sig en smule, hvor den normalt vil synke lidt. Nu er hård acceleration jo ikke noget der er aktuelt med vore små kinesere, og sikkert heller ikke med en 400cc Kina bike.
Den Yamaha XJ900 jeg havde havde 98 HK så det var ikke noget problem. Spørgsmålet er hvordan kardan vil fungere på en kineser med 27 HK
Iøvrigt har kardantræk en besynderlighed, under hård acceleration løfter bagenden af MC'en sig en smule, hvor den normalt vil synke lidt. Nu er hård acceleration jo ikke noget der er aktuelt med vore små kinesere, og sikkert heller ikke med en 400cc Kina bike.
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
nu har jeg jo den Lifan med Kardan trækket og kan sige at det virker meget godt den trækker igennem og er lækker at køre på
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Fint, så er det jo sat på plads.
Er den også hurtigere end 250'erne ?
Er den også hurtigere end 250'erne ?
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
jep har set 150 km/t på klokken rykker fra 250'erne som en mis selvom den har kaburator og kardan
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Sådan Bo. Tillykke med den, så må du jo passe på ikke at køre fra de andre når der er dømt fællestur
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
Hej Bo
Det er nok rigtig nok at den går godt,,,,,Det skulle også bare lige mangle andet.
Men der hvor sammeligningen er med en Lifan 400 og en 250,,,Det er den Aquilia 250 med 27 eller 28 HK fra Hyonsung.
Se det kunne være interessant med en sammenligning,,, Hyonsung'en er med kardan og elektronisk insprøjtning.
Men igen er det jo et spørgsmål, om man kan li' udseendet af modellen,,,Jeg trore ikke der er den store forskel i de køretekniske og motormæssige egenskaber,,,,nogen er til datteren andre er til moderen
Det er nok rigtig nok at den går godt,,,,,Det skulle også bare lige mangle andet.
Men der hvor sammeligningen er med en Lifan 400 og en 250,,,Det er den Aquilia 250 med 27 eller 28 HK fra Hyonsung.
Se det kunne være interessant med en sammenligning,,, Hyonsung'en er med kardan og elektronisk insprøjtning.
Men igen er det jo et spørgsmål, om man kan li' udseendet af modellen,,,Jeg trore ikke der er den store forskel i de køretekniske og motormæssige egenskaber,,,,nogen er til datteren andre er til moderen
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
skal vi nu til at sammenligne med koreanerne ?? nej der kunne jeg også godt tænke mig at prøve at sammenligne da det er en pumpet racer hvor jeg har det lavere bundtræk den trækker først når der kommer omdrejninger på
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Er det noget du ved noget om,,,,,,eller er det afprøvet i forhold til hinanden,,,så der er noget sagligt sammenligningsgrundlag. Jeg tror ikke den model som vi taler om af Aquilia 250 er en hårdt pumpet Racer,,,men nærmest en Honda kopi af en Shadow
Det var faktisk sammenligningen mellem Lifan 400 og den cruiser model af Hyusong 250,,,der var på tale,,,Bo Tror faktisk at Pete har sat et billede ind et eller andet sted på dette forum
Det var faktisk sammenligningen mellem Lifan 400 og den cruiser model af Hyusong 250,,,der var på tale,,,Bo Tror faktisk at Pete har sat et billede ind et eller andet sted på dette forum
Gæst- Gæst
Sv: Lifan 400 ccm
Det jeg mente da jeg spurgte Bo om 400 contra 250 var sammenligning mellem Lifan 400 og vore små Lifan'er og andre kinesere på 250 cc. Det var også det han svarede på.
Iøvrigt er den 250cc Hyosung med indsprøjtning også med kædetræk, det er 650'eren der har kardan.
Pete og jeg brugte lang tid til at undersøge den, snakke om den og prøvesidde den, så det ved jeg.
Iøvrigt er den 250cc Hyosung med indsprøjtning også med kædetræk, det er 650'eren der har kardan.
Pete og jeg brugte lang tid til at undersøge den, snakke om den og prøvesidde den, så det ved jeg.
Rebellen- Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød
Sv: Lifan 400 ccm
Ja birger det er noget jeg ved noget om har snakket med slowridder og han siger at den først trækker ved mange omdrejningenre og jeg veg min trækker ved lave omdrejninger og så er honda shadow ikke en racer som hoy sungen
Gæst- Gæst
Side 1 af 2 • 1, 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|
Søn Aug 29, 2021 2:27 pm af Lars/haojin
» MC4YOU Reklamer
Søn Aug 08, 2021 2:50 pm af Lars/haojin
» www.motorcykelgalleri.dk
Tirs Maj 25, 2021 2:26 pm af Lars/haojin
» MI Motor Frederikssund
Lør Aug 01, 2020 10:20 pm af Lars/haojin
» MC-vejr i morgen!
Fre Jul 31, 2020 9:54 am af Lars/haojin
» For Elleve År Siden
Man Mar 23, 2020 11:58 am af Pete
» MC Klargøring
Man Mar 23, 2020 11:45 am af Pete
» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Man Feb 10, 2020 2:20 pm af Lars/haojin
» Vinteropbevaring
Søn Nov 24, 2019 9:37 am af Lars/haojin
» CPH Honda BMW
Tors Okt 31, 2019 9:12 pm af Pete