Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Latest topics
» Ny MC4YOU 250-4
Så er ECC en realitet EmptySøn aug 29, 2021 2:27 pm by Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Så er ECC en realitet EmptySøn aug 08, 2021 2:50 pm by Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Så er ECC en realitet EmptyTirs maj 25, 2021 2:26 pm by Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Så er ECC en realitet EmptyLør aug 01, 2020 10:20 pm by Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Så er ECC en realitet EmptyFre jul 31, 2020 9:54 am by Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Så er ECC en realitet EmptyMan mar 23, 2020 11:58 am by Pete

» MC Klargøring
Så er ECC en realitet EmptyMan mar 23, 2020 11:45 am by Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Så er ECC en realitet EmptyMan feb 10, 2020 2:20 pm by Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Så er ECC en realitet EmptySøn nov 24, 2019 9:37 am by Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Så er ECC en realitet EmptyTors okt 31, 2019 9:12 pm by Pete

juni 2022
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendar Calendar

Så er ECC en realitet

Go down

Så er ECC en realitet Empty Så er ECC en realitet

Indlæg by Gæst Lør mar 21, 2009 5:53 pm

Tak for en god generalforsamling. 40 medlemmer var mødt op til den stiftende generalforsamling, så nu er klubben kommet godt igang.

mvh. Finn

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Så er ECC en realitet Empty Re: Så er ECC en realitet

Indlæg by Pete Lør mar 21, 2009 7:22 pm

Finn,
Skal man forstå det sådan at der er nu 2 x Kinojserklubber? Eller er ECC stadig en faktion af kinojserklubben? Hvordan tror du kinojserklubben.dk og ECC vil forholde sig over for hinanden i fremtiden?

Jeg kan nu meget godt lide at vi har et landsdækkende klub, især med det tekniske og faglig hjælp folk er villige til at bidrag med i forum sammenhæng. Men jeg kan også se at der er en ret stor 'forskel' imellem medlemmerne fra region til region.

Tror selv at alt den bøvl på kinojserforummet har været medvirkende til at det hele nu revner lidt. Det kan vi takke de ægte, fuldblods Svend Erik Kedelig typer for Rolling Eyes På den anden side, det er også lokalt at tingene sker, så det er måske en naturlig demokratisering af det hele?

Der er nu 3 x faktioner/klubber i Jylland, så er der Fyn, og ECC på Sjælland!

Håber at det landsdækkende varer ved, i en eller anden form. Men sjovt nok, havde der måske ikke en gang været plads til at lufte sine tanker (som jeg gøre nu) på det landsdækkende forum - fordi en eller anden synes at det skulle sendes som PB, eller at tråden blev slettet Very Happy

mvh

Pete

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Indlæg by Gæst Lør mar 21, 2009 9:06 pm

Hej Pete.
Jeg tror stadigvæk at vi har en landsdækkende kinøjserklub.dk. ECC er efter min opfattelse blot en forankring i det lokale. Nu med vedtægter, kontingent osv. så nu har klubben mulighed for at realisere planer om klubfaciliteter, værksted og hvad medlemmerne ellers måtte ønske i lighed med de øvrige lokale foreninger rundt omkring i landet. Vi må jo nok se i øjnene, at kinøjserklubben.dk har sprængt alle rammerne i forhold til hvordan det så ud for bare et par år siden, men det er mit håb, at vi stadig har mulighed for at mødes til et stort landstræf en gang om året. Her kan de forskellige "udbryderfraktioner" jo på skift løfte ansvaret og påtage sig det store arbejde det er at få et træf stablet på benene, så vi uanset tilhørsforhold til lokale fraktioner kan mødes som kinøjsere og bevare fællesskabet inden for landets grænser. Jeg glæder mig ihvertfald til at se hvad fremtiden bringer af gode tiltag både i kinøjserklubben.dk og i ECC.

mvh. Finn

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst Søn mar 22, 2009 10:39 am

Pete Exclamation

Jeg ved at det ikke skal forståes som, at der er to sammenlignelige Hovedklubber for kinesiske motorcykler i Danmark.

Det var ihvertfald ikke intentionen med ECC. Men jeg vil også i den forbindelse give Finn fuldstændig ret i alt det han skriver i sit indlæg. Det er nemlig det der er kærnen eller humlen i det hele.

Folk bliver mere krævende og det er lokalt man kan opretholde det nære klubliv. Og vi kan heller ikke komme uden om at økonomi er medvirkende faktor for at opretholde nogle facaliteter.

Jeg mener at man rundt om i Kinøjser Danmark er på rette spor med lokale klubber med interesse i kinesiske MC'er og lad så www.kinojserklubben.dk være gratis internet sted for et fælles forum for Teknik samt aktivitets kalender og oplysning og lad så de lokale klubber stå for medlemsskaber m.m.

Man kunne jo tænke sig at på sigt blev der et repræsentantskab i kinojserklubben til at varetage fælles fodslag så som Landstræf, koordinering af større arrangementer ,der måske også var i interessse for alle.

Men man kan da også vælge at stå udenfor og bare hygge sig med sin kinojsercykel og slippe for de medlemsfordele der måtte komme eller være i de lokale klubber. Rolling Eyes

Det er gu'skelov et frit land vi lever i endnu cheers

Gæst
Gæst

Indlæg by Pete Søn mar 22, 2009 1:21 pm

Birger,
Jeg tænker også bare højt. Der er ikke noget skjulte kritik i mit indlæg.

Jeg vil høre hvordan folk synes fremtidens kinojserklub(ber) skal være - i hvert fald den landsdækkende. Der sker en masse ting lige nu, men da debatten på kinojser forummet har været 'lidt anstrengt' på det sidste, har det ikke rigtige været muligt at få nogle fornuftige emner på banen; og netop klubbens opbrydning og splintring i mindre enheder er ikke rigtig noget som er blevet snakket så meget om.

Jeg er ikke i tvivl om, da vi nu er så mange, at det er lokalt at tingene sker. Men det der har tiltalt mig ved Kinojserklubben er at det var lidt anarkistisk, bygget på velvilje og fælles glæde i at køre vores små, billige MC'er.

Jeg tror at anarkisten i mig er altid lidt betænkeligt med foreninger, formænd, og bestyrelser. Kinojser særpræget forsvinder lidt, og man kunne risikere at ende som enhver anden MC klub - eller en lukket klikke.

Nu må du ikke tage det ilde op at jeg tænker højt. Jeg har faktisk ikke rigtige nogen mening om det hele lige nu. Jeg forsøger bare at kapere hvad de mange ændringer betyder, og især for det der var en gang Kinojser Klubben.

Kunne godt tænke mig at høre hvad andre synes om det hele.

mvh

Pete

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Indlæg by Gæst Søn mar 22, 2009 5:55 pm

Jeg ta'r det slet slet ikke ilde op Pete Very Happy Det er da godt at der er reflektion og tanker ,,,, om udviklingen,,,,Men stadigvæk havde jeg det også godt med den anarkistiske profil, som er blevet kørt og virkede, da der ikke var så mange medlemmer i Kinøjserklubben,,,,Alt var nyt og hvert frie initiativ blev taget imod med kyshånd,,,,,, Det viser sig i dag næsten 4 år efter at frandsen startede på sin egen hjemmeside, at det er de samme ildsjæle der er i førertrøjen og nu efterhånden har fået flere medlemmer med rundt omkring i landet til at varetage nogle fælles opgaver,,,det er da en sund udvikling.

Men du har da ret i med hensyn til Formænd og Høvdinge og Presidenter for den sags skyld heller ikke er min kop Urte The, men det er sådan, at Medlemmerne, hvis de er aktive, nok altid vil have stor indflydelse på hvordan en evt. styregruppe eller bestyrelse skal fungere,,,,undskyld men det kaldes demokrati,,,,, Det har nu vist sig at den anarkistiske måde som egentlig har været godt for kinojserklubbens vedkommende,,,har nået sit endeligt,,,,og hvorfor Question JO, fordi enkelte medlemmer ikke har kunnet administrere den frihed der har været i kinøjserklubben.

Jeg tror ikke du skal være så nervøs for at ECC vil blive en totalt topstyret Klike "Elite" enhed,,,,det er netop derfor, at jeg blandt andet, har meldt mig til den nye bestyrelse i ECC, for at alle medlemmer fortsat skal blive pålagt at være en aktiv del af klublivet.

Men det kunne da selvfølgelig være spændende at høre andre meninger,,,, Men tror ikke du skal være så nervøs for fremtiden Pete. Very Happy

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum