Kæde og gummiliste
2 posters
Kæde og gummiliste
Lifan 250-4/MC4YOU 250-4
Nede ved kæden sidder en halvstor gummiliste som kæden passerer. Velsagtens for at lyddæmpe og skåne kæden, så den ikke banker mod stellet under kørslen.
Min er flækket et par steder og jeg har derfor nu pillet den helt af. Et par spørgsmål:
Hvad koster en ny gummiliste?
Må/kan man køre uden gummiliste? kan kæden holde til det?
Hvor meget skal skilles ad, for at en ny kan monteres?
Nede ved kæden sidder en halvstor gummiliste som kæden passerer. Velsagtens for at lyddæmpe og skåne kæden, så den ikke banker mod stellet under kørslen.
Min er flækket et par steder og jeg har derfor nu pillet den helt af. Et par spørgsmål:
Hvad koster en ny gummiliste?
Må/kan man køre uden gummiliste? kan kæden holde til det?
Hvor meget skal skilles ad, for at en ny kan monteres?
Lars/haojin- Antal indlæg : 166
Geografisk sted : Niverød
gummistykke
Hej Lars , tak for sidst på landstræffet, du kan godt pille den gummiliste af som du selv skriver så er den der kun for larmen
hvis ellers din kæde er den stramning den skal være så kommer den ikke ned og rammer, og hvis du er helt uheldig så kan den gummidims falde
af og vil følge med kæden ind til det lille tandhjul og så stopper du altså meget brat, = flyve ud over styret, det er sket for en i
Kinøjserklubben, min egen har gummilisten endnu men når den viser tegn på slitage så ryger den altså af.
håber vi ses på vejene eller til træf, muligvis hvis nogen har lyst så til kaffe hos mig, det behøves jo absolut
ikke være varmt og godt vejr, jeg er altid frisk på at give en kop kaffe eller hvad man kunne lyste.
hilsen Benny.
alle er velkomne også Lektor Blomme, den seje "stud"
hvis ellers din kæde er den stramning den skal være så kommer den ikke ned og rammer, og hvis du er helt uheldig så kan den gummidims falde
af og vil følge med kæden ind til det lille tandhjul og så stopper du altså meget brat, = flyve ud over styret, det er sket for en i
Kinøjserklubben, min egen har gummilisten endnu men når den viser tegn på slitage så ryger den altså af.
håber vi ses på vejene eller til træf, muligvis hvis nogen har lyst så til kaffe hos mig, det behøves jo absolut
ikke være varmt og godt vejr, jeg er altid frisk på at give en kop kaffe eller hvad man kunne lyste.
hilsen Benny.
alle er velkomne også Lektor Blomme, den seje "stud"
shithappens- Antal indlæg : 195
Re: Kæde og gummiliste
Tak for svaret. Hvis jeg køber en ny gummibeskytter, hvor meget skal så skilles ad, for at den kan monteres? eller er den lige til at sætte på?
Hej Lars, jeg kan desværre ikke gå ud og kigge på min egen, for jeg har dyppet den i wd 40 og pakket den ind for vinteren. men har du prøvet at spørge Erik inde på Kinøjseren, hvis ikke så kan jeg da godt prøve at undersøge (Google ) det for dig.
Hilsen Benny
Hilsen Benny
Prøver lige Erik

Erik siger flg.:
Hej Lars.
Det er lavet lidt forskellig på de forskellige kinesere, men på Regal Raptor f.eks. skal hele bagsvingeren pilles af for at skifte denne del, da akslen som holder svingeren går gennem denne gummitingest.
Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan det er lavet på MV4YOU cyklen, da jeg aldrig har skiftet den - kun pillet dem af.
/Erik.
Kan desværre ikke helt gennemskue hvor meget der skal pilles fra hinanden på min
Hej Lars.
Det er lavet lidt forskellig på de forskellige kinesere, men på Regal Raptor f.eks. skal hele bagsvingeren pilles af for at skifte denne del, da akslen som holder svingeren går gennem denne gummitingest.
Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan det er lavet på MV4YOU cyklen, da jeg aldrig har skiftet den - kun pillet dem af.
/Erik.
Kan desværre ikke helt gennemskue hvor meget der skal pilles fra hinanden på min
Hej Benny,
Du må meget gerne checke det for mig!
vh/Lars
Du må meget gerne checke det for mig!
vh/Lars
bagsvinger
Hej Lars, jeg kan desværre ikke kigge på min egen den er sprøjtet ind i olie og pakket ind i en pressenning og ikke til at åbne før det bliver forår, men hvis du ikke kan gennemskue hvor meget du skal skille ad, så er det jo nok bare at starte fra en ende af og skille den ad, start bagfra tag baghjulet af og når nu du har det af, så skil bremserne ad og rens dem og smør de bevægelige dele der ikke kommer i nærheden af tromlen, smør kablet, og så derefter prøv at nappe bagsvingeren af så er der nok til at komme til det lille beslag, husk at fedte midterakslend med tykt fedt inden du samler bagsvingeren igen og check de bøsninger der er på bagsvingeren.
Benny
p,s jeg skal nok prøve at undersøge det på anden måde.
Benny
Benny
p,s jeg skal nok prøve at undersøge det på anden måde.
Benny
Thank You
Jeg er lidt nervøs for at gå i gang med den operation. Måske skulle jeg prøve at skrive til Flemming også
Men tak for indsatsen
Jeg er lidt nervøs for at gå i gang med den operation. Måske skulle jeg prøve at skrive til Flemming også
Men tak for indsatsen

projekt
Ja det er ærgerligt at det er blevet vinter, men rigtigt prøv eventuelt også Flemming, han må vide det.
Hilse Benny
Hilse Benny
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|
» MC4YOU Reklamer
» www.motorcykelgalleri.dk
» MI Motor Frederikssund
» MC-vejr i morgen!
» For Elleve År Siden