Kæde til 250-4
4 posters
Kæde til 250-4
Kæden til min MC4YOU 250-4 opfører sig lidt mærkeligt synes jeg. Når jeg drejer baghjulet langsomt rundt er kæden skiftevis ret stram og almindeligt slap og forskellen er tydelig. Jeg kan også høre lidt knæk-lyde når jeg drejer.
Må/skal kæden opføre sig sådan?
Hvis ikke, er det så farligt at køre med sådan en kæde?
Må/skal kæden opføre sig sådan?
Hvis ikke, er det så farligt at køre med sådan en kæde?
Lars/haojin- Antal indlæg : 166
Geografisk sted : Niverød
Re: Kæde til 250-4
Måske der er nogle stive led, og de kan skabe på motor oppe ved forreste tandhjul, i værste tilfælde lave hul,
og så kan olie komme ud,
uha så det ved cm-mc (cm-auto) den hade kørt for længe med det, så en ny kæde
og mon ikke Lifan4you har en,
tror den koster omkring 200 kr,
og så kan olie komme ud,

og mon ikke Lifan4you har en,

Lars BC- Antal indlæg : 277
Geografisk sted : Ringsted
Altså hvis kæden er stram nok - efter specifikationerne - så skraber den ikke imod andet end tandhjulene. Den skal selvfølgelig osse være velsmurt.
Har selv kørt med lav-kvalitetskæder og justeret og justeret og smurt, og engang endda kortet en kæde et led af for at spare penge til en ny.
Jeg synes det kan betale sig at ofre pengene på en ordentlig kæde og nye tandhjul. Hvis den er velsmurt holder sådan een mange mange kilometer. Prisen gætter jeg på vil være op mod 1000-1100 kr for tandhjul og kæde (o-ring)
Har selv kørt med lav-kvalitetskæder og justeret og justeret og smurt, og engang endda kortet en kæde et led af for at spare penge til en ny.
Jeg synes det kan betale sig at ofre pengene på en ordentlig kæde og nye tandhjul. Hvis den er velsmurt holder sådan een mange mange kilometer. Prisen gætter jeg på vil være op mod 1000-1100 kr for tandhjul og kæde (o-ring)
Så blev kæden ordnet og hele cyklen grundigt efterset hos Flemming i Frederiksværk. Ventiljustering, olieskift, div. smådele udskiftet og som sagt kæden fix'et. Kører vidunderligt. Super. Og tak for mc-support her og ude på vejnettet
Hvad var så selve problemet med kæden Lars? Skulle den bare strammes, eller hvad?
Pete
Pete
Gummidæmperen var defekt, slidt igennem, blev udskiftet, kæden strammet en smule, og vupti - næsten lydlløs kæde.
Ok. Det var også det du havde mistanke til da du kiggede forbi forleden.
Skægt at I var pludselig 3 x Lifan'er udenfor huset.
Pete
Skægt at I var pludselig 3 x Lifan'er udenfor huset.
Pete
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|
» MC4YOU Reklamer
» www.motorcykelgalleri.dk
» MI Motor Frederikssund
» MC-vejr i morgen!
» For Elleve År Siden
» MC Klargøring
» Life on Wheels i Bella Center februar 2020