Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Ny MC4YOU 250-4
Gensyn med lidt kinojser historie EmptySøn Aug 29, 2021 2:27 pm af Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Gensyn med lidt kinojser historie EmptySøn Aug 08, 2021 2:50 pm af Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyTirs Maj 25, 2021 2:26 pm af Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyLør Aug 01, 2020 10:20 pm af Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyFre Jul 31, 2020 9:54 am af Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyMan Mar 23, 2020 11:58 am af Pete

» MC Klargøring
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyMan Mar 23, 2020 11:45 am af Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyMan Feb 10, 2020 2:20 pm af Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Gensyn med lidt kinojser historie EmptySøn Nov 24, 2019 9:37 am af Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Gensyn med lidt kinojser historie EmptyTors Okt 31, 2019 9:12 pm af Pete

April 2024
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalender Kalender


Gensyn med lidt kinojser historie

3 deltagere

Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Pete Lør Jan 28, 2012 1:14 pm

Gensyn med lidt kinojser historie Jan%20O%2037

Min allerførst 'kinojser tur' var sammen med Thomas, som var også fra Fredensborg. Vi havde begge fundet Brians forum. Det var i april 2006. Jeg så aldrig Thomas mere til trods for at vi kørte Fredenborg-Middelfart T/R sammen denne dag. Han må have solgt sin kineser, tænkte jeg ... indtil i går. Han hilste på mig i den lokale Brugsen, og han ejer sin MC stadig! Det er Thomas længst til hojre i billedet ovenover. Gode minder fra 'gamle dage'. Her er Brian Frandsens beretning fra denne gang:


Åbent hus hos Jan.O.Motorsport i Middelfart. d.16/4-2006

Kinøjser-Klubben havde fået lov til at kigge forbi Jan.O.Motorsport´s nye lokaler i Middelfart. Det var en rigtig fin dag og vejret var med os hele dagen. Allan Madsen (nr.2) og jeg selv kørte fra Billund ved 9 tiden. Vi var godt bakket op af Sten og Villiam der kørte SV1000 og BMW R100 samt mine forældre i servicebil. Fra Billund gik turen til Vejle hvor vi mødtes med Morten Smidt(Nr.3) ved DTC. Så gik turen ellers videre til Middelfart over den gamle Lillebæltsbro. I Middelfart blev vi rigtig godt modtaget af flere fra klubben der havde taget turen bla. Henning (nr.26) som havde taget konen med på sin fine Lifan. Vi havde en super dag i Jan.O´s flotte butik hvor der masser af kinøjsere at se på. Jeg fik en lille snak med Preben fra butikken, og det er nok ikke sidste gang vi ligger vejen forbi Middelfart. Da klokken nærmede sig middag ville vi køre til Karolinelunden for at spise, men så rullede Peter og Thomas ind på pladsen. De havde begge taget turen fra Fredensborg, en tur på omkring 480km i alt (Respekt for det!) Vi kørte i samlet flok til karolinelunden og spiste i hyggelige omgivelser. Efter endt frokost kørte vi til Billund for at få en kop kaffe og snakke lidt om fremtiden. Dagen endte sidst på eftermiddagen hvor folk kørte hver deres vej. I Billund var vi fra klubben: Henning, Allan, Arne og jeg selv.

Mange tak til dem der tog turen til Middelfart og selvfølgelig en stor tak til Jan og Preben for at tage sig godt af os.
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Harald Man Jan 30, 2012 9:50 pm

Dejligt med noget historie Very Happy Hørte i radioen idag, at ingen længere ved hvad 1864 betyder. (Det var sidste gang Danmark var i krig og tabte - igen igen...) Men det var osse DEN begivenhed der blev startskuddet til den danske nationalstat og den danske identitet som lille lille land med unikt særkende som et land med en homogen befolkning der kan samles om ydmyghed og enkle værdier.
Af disse værdier skabte vi velfærdsstaten og nød efter behov og bidrog efter evne.

- Men det er glemt nu!

Nu skændes vi om hvornår man må kalde sig fattig, og vi fører krig i fjerne lande.

Nå, det var vist lige en tangent Embarassed Mere historie, Pete cheers

Harald

Antal indlæg : 153
Join date : 15/02/09
Age : 60
Geografisk sted : Hadsten

http://blaatandsbavl.danskforum.net/index.htm

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Pete Tirs Feb 21, 2012 5:18 pm

Harald skrev:Mere historie, Pete cheers

Kort tid efter jeg fik min første RR 250E (i marts 2006) var jeg hos Brian i Humlebæk. Han var ikke på dette tidspunkt forhandler for Kineser MCer. Men da han tog kontakt til importøren (Ove 'Geely') for mig pga en reklamations sag (min ene udstødning 'raslede' indeni) var han imponeret over den fin behandling Ove gav, og kvaliteten på Regal Raptoren (udstødningen til trods Very Happy )

Det endte med af Brian solgte mange Kinesere af mærket Regal Raptor. Heldigvis var han en alsidig mekanikker der havde en bred kundekreds da han lavede både cykel og knallert reparationer, så han var ikke afhængig af Kinesere. Desværre blev Brians lejekontrakt sagt op i Humlebæk da ejeren skulle bruge lokalerne til noget andet. Så tog Brian til Sønderjylland hvor han åbnede 'Brians Gargage'. Det var det sidste jeg hørt om ham. En dygtig mekanikker som man kunne stole på. Han er en del af Kina MCernes historie i Danmark Wink

Gensyn med lidt kinojser historie Brianh10_700x500
Brian på værkstedet i Humlebæk med min RR 250E
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Lars BC Tirs Feb 21, 2012 11:57 pm

Det ser ud til Brian´s garage er lukket, men han har gang i et eller andet her
http://brians-garage.dk/
Så han roder stadigvæk med motor.
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Pete Ons Feb 22, 2012 9:26 am

Hej Lars,
Kunne ikke trylle Brians side frem lige nu, jeg forsøger senere. Nogen sagde noget om en rygskade sådan at han ikke kunne det tunge arbejde mere. Synd.

Men hvad med fremtiden for Kina folk på sydsjælland? Er der kommet gang i den 'ny klub' derned?

Pete
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Lars BC Ons Feb 22, 2012 10:32 am

Det tror jeg ikke, men Greven-Leif har fåret et Kinøjserklubben syd sjælland. på Benny´s forum,
jeg forslog det forum jeg har, der kunne de jo bruge det hele, men det er ikke blevet til noget,
Bjørn har prøvet at få folk med når og han og Martin kører ture eller maler, men det kniber,
håber at jeg kan komme med på flere ture i år,

ps: måske det her er noget for dig Pete, der er en del 1, cyl MC´er og køre hvist en tur eller to for 1, cyl MCér
http://bikerforum.dk/forum/index.php/forum/indeks
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Gæst Søn Feb 26, 2012 5:54 pm

Og hvis vi skal være med til at skrive historie, må vi hellere se at gøre maskinneriet køreklart - Vejret bliver bedre og bedre Very Happy
Jeg glæder mig til at komme på hjul.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Lars BC Søn Feb 26, 2012 6:39 pm

Jamen Dan, jeg var ude og køre i dag ca,50 km blev det til SKØNT Cool
Lifan startede med det samme, tænk Lifan er 4 år og 11 måneder, batteri og tændrør samme alder, Wink
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Pete Søn Mar 04, 2012 9:48 am

Lars,
Der er en del der kører eller som har kørt kinesere sydpå så der må være en god mulighed for at lave nogle fælles ture.

Som Lief presenterede det var det 'back to basics' kinøjseri, uden alt det andet, og i bund og grund er det det der er sjovest.

De først to år (ca. 2006-2008) var der uendelig mange fine ture, og dem fik vi på benene uden en eneste bestyrelse, formand, eller andet. Det var op til den enkeltes fantasi og villighed til at gøre noget for andre (ved at planlægge og lede turen).

I lang tid har Prebsi styret en onsdagstur fra Hillerød. Alle er velkommen. Og vi gør det stadig. Det er informelt (uformelt?) og (helst) uden nogetsomhelt rygtegn, gæster som mig er også velkommen til trods for (et ukorrekt) MC mærk pirat

P
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Gensyn med lidt kinojser historie Empty Sv: Gensyn med lidt kinojser historie

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum