Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Latest topics
» Ny MC4YOU 250-4
Che Guevara's MC ven EmptySøn aug 29, 2021 2:27 pm by Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Che Guevara's MC ven EmptySøn aug 08, 2021 2:50 pm by Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Che Guevara's MC ven EmptyTirs maj 25, 2021 2:26 pm by Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Che Guevara's MC ven EmptyLør aug 01, 2020 10:20 pm by Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Che Guevara's MC ven EmptyFre jul 31, 2020 9:54 am by Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Che Guevara's MC ven EmptyMan mar 23, 2020 11:58 am by Pete

» MC Klargøring
Che Guevara's MC ven EmptyMan mar 23, 2020 11:45 am by Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Che Guevara's MC ven EmptyMan feb 10, 2020 2:20 pm by Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Che Guevara's MC ven EmptySøn nov 24, 2019 9:37 am by Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Che Guevara's MC ven EmptyTors okt 31, 2019 9:12 pm by Pete

juni 2022
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendar Calendar

Che Guevara's MC ven

3 posters

Go down

Che Guevara's MC ven Empty Che Guevara's MC ven

Indlæg by Pete Man mar 07, 2011 4:53 pm

Så I denne historie? Jeg så filmen for et par år siden om deres rejse. Var ikke klar over indtil jeg så filmen at Guevara var læge og blev frihedkæmper først da han så den kæmpe uretfærdighed under hans MC rejse i Sydamerika.

Che Guevara's MC ven

Pete

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Che Guevara's MC ven Empty Che`s mc ven

Indlæg by Per G.OLsen Man mar 07, 2011 6:32 pm

Per G.OLsen
Per G.OLsen

Antal indlæg : 77
Geografisk sted : Højby sjælland

Che Guevara's MC ven Empty Re: Che Guevara's MC ven

Indlæg by Harald Man mar 07, 2011 6:44 pm

Skrevet af Harald ... og slettet af Pete Embarassed Embarassed Embarassed da han han skulle svar (brugte EDIT istedet for QUOTE!). Jeg beklager meget Harald.

Hr. F. Lovpete

Sidst rettet af Harald Man mar 07, 2011 7:39 pm, rettet 1 gang

Harald

Antal indlæg : 153
Geografisk sted : Hadsten

http://blaatandsbavl.danskforum.net/index.htm

Indlæg by Per G.OLsen Man mar 07, 2011 7:00 pm

Ja Harald, han var i Bolivia for, at hjælpe indianerne med at organisere oprør mod godsejerne, det gik ikke helt efter planen dengang. Men det er jo lykkedes for dem nu da det er landarbejdere og indianere der har flertal i parlamentet.

Ps. Der er lavet en tur i Argentina i Che`s fodspor.
http://politiken.dk/turengaartil/guide/sydamerika/argentina/buenosaires/ECE1115265/oplev-che-guevaras-argentina/
Per G.OLsen
Per G.OLsen

Antal indlæg : 77
Geografisk sted : Højby sjælland

Indlæg by Harald Man mar 07, 2011 9:12 pm

Der gik et eller andet galt: Mit indlæg forsvandt eller jeg slettede det selv ved et uheld, da jeg ville redigere i Pete´s indlæg i mit navn. Men I svarede begge (Per og Pete) på det.

Ved godt "man" dvs det akademiske etablissement siger, at vikipedia er en tvivlsom kilde. Men det tvivler jeg til gengæld på, da vikipedia netop er skrevet af frivillige entusiaster, som lægger vægt på nøjagtighed og grundighed. Selvfølgelig kan man opleve at holocaustbenægtere forsøger at promovere deres filosofier på viki, men der er straks nogle høge, som sletter og korrigerer. Hvis en artikel ikke er dokumenteret, er det som regel tydeligt påpeget af høgene, selv om den i øvrigt får lov at blive stående, (hvis den vel at mærke er plausibel og velargumenteret):
Jeg var på et tidspunkt meget optaget af autisme og Aspergers syndrom og læste på Vikipedia om dette. Artiklen beskrev lødigt om emnet, men fremkom samtidig med oplysninger om at Einstein og Newton (dem med tyngdekraften og speciel- og alm. relativitetsteori) led af Aspergers syndrom. Dette blev af af adminner på viki udpeget som udokumenteret, selv om påstandene fik lov at stå.

Så hvis Vikipedia siger, at Che blev dræbt af USA-marionetter og ikke af sin egen kampfælle, så tror jeg på det. Iøvrigt ville Alberto Granado nok ikke være blevet en gammel mand i Havana, hvis Fidel havde dræbt hans co-rider.
Sjovt iøvrigt at MCN slutter notitsen med: Cuba’s state media has said Granado died of natural causes.(kilde:BBC)

Harald

Indlæg by Pete Tirs mar 08, 2011 7:59 am

Harald, jeg kom til at trykke på EDIT i stedet for QUOTE da jeg svarede. Nok fordi jeg havde lige rettet et link ind i Per's indlæg der ikke fungerede (ved at bruge EDIT funktion). Sorry.

Har ikke læst Wikipedia omkring Che, men har efterhånden læst så meget andet. The Daily Telegraph artikel som Per linkede til giver et godt resume synes jeg. Det er et fantastisk historie om en mands forandring pga af den uretfærdighed han så. Filmen (The Motorcycle Diaries) er lidt langtrukken, med god. Jeg var ikke klar over at manden der spillede Che's ven i filmen var faktisk i familie med Guevara!

I min ungdom fik jeg det indtryk at Guevara & Castro var rabiate, psykopatiske kommunister. Men vores medie har malet dem lige som de ville. De afsløringer der er kommet frem i de senere år, især om US indblanding i, og støtte af, ekstreme regimer i Sydamerika har fået mig til at revidere min holdning til den vestlig medie i det hele taget. Og den seneste krig i Mellemøsten, som Danmark er desværre også viklet ind i, viser sig også at være startet pga løgnehistorier. Sjovt at tendensen overalt i Sydamerika i dag er at landene løsriver sig fra USAs magt indflydelse. Oliver Stone har faktisk lavet en ny film netop om Sydamerika hvor han taler med den ny generation af ledere.

Meeeen ... jeg burde ikke snakke politik på sådan et forum. Det kan skabe splid og uenighed. De man kom fra var Che & Fidels rejse på en motorcykel Cool

En Norton 500?

Viva Norton!

Pete

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Indlæg by Harald Tirs mar 08, 2011 8:55 am

Pete skrev: Sjovt at tendensen overalt i Sydamerika i dag er at landene løsriver sig fra USAs magt indflydelse.
Vupti! Så kom jeg til at tænke på udviklingen i den arabiske verden så sent som inden for sidste måned: Ægypten, som ellers er en USA-kæledække og Gadaffi i Libiyen, som er en af USA´s ynglingsfjender. Tiden løber stille og roligt fra magtfuldkomne enkeltpersoner som rager til sig og udbytter værdier, som burde være fælleseje.
Tingene sker osse fordi USA trækker tæppet væk under ditatorer, som de tidligere har støttet.

Harald

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum