Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Latest topics
» Ny MC4YOU 250-4
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptySøn aug 29, 2021 2:27 pm by Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptySøn aug 08, 2021 2:50 pm by Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyTirs maj 25, 2021 2:26 pm by Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyLør aug 01, 2020 10:20 pm by Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyFre jul 31, 2020 9:54 am by Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyMan mar 23, 2020 11:58 am by Pete

» MC Klargøring
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyMan mar 23, 2020 11:45 am by Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyMan feb 10, 2020 2:20 pm by Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptySøn nov 24, 2019 9:37 am by Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 EmptyTors okt 31, 2019 9:12 pm by Pete

juni 2022
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendar Calendar

Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010

3 posters

Go down

Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 Empty Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010

Indlæg by Pete Lør okt 02, 2010 8:50 am

Pragtfuld vejr i går. Lidt termo undertøj så er man kørende! Skulle have min Royal Enfield gået efter af en mekaniker med masser af Enfield erfaringer. Skulle også af med det gamle 'rillede' Indisk fordæk og have em mere moderne Dunlop sat på. Det viser sig at mekanikeren har en imponerende samling af restaureret Britiske klassiker! Dem kan du se lidt til nedenunder. Grundigt service og sundhedstjek til absolut rimelig penge Wink

Sidst rettet af Pete Ons okt 06, 2010 8:24 pm, rettet i alt 2 gange

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 Empty Re: Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010

Indlæg by Gæst Lør okt 02, 2010 2:17 pm

Æv! Jeg ville godt have været med.
Jeg har fået nye støvler - og piver ikke mere over kolde fødder Very Happy

Gæst
Gæst

Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 Empty Re: Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010

Indlæg by Pete Lør okt 02, 2010 2:31 pm

Sorry Dan,
Havde tænkt på at sige det her men det er ikke højsæson for ture. Sat det op i RE klubben kun.

Faktisk ikke så lang en tur for dig. Utrolig mange landlig dufte i luften i går, skønt vejr.

Sæsonen er ikke forbi, mon ikke vi kan lave en tur eller to i oktober ... nu har du støvlerne!

Flot lille logo du har der Cool

Pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Lars BC Tors okt 07, 2010 10:26 am

Fin tur der Pete, Very Happy
det er ham jeg så RE hos, fint sted. Cool
beholder du så RE, 200 km, gik det fint Wink eller......

Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Geografisk sted : Ringsted

Indlæg by Pete Tors okt 07, 2010 12:00 pm

det er ham jeg så RE hos, fint sted

Det er det Lars, og han var godt nok god. Jeg en lille list af ting jeg ville have kigget på og han havde checket/ordnet dem inden jeg fik mulighed for at spørge Cool

Turen var skønt, den er dejlig at køre på ... jeg er nok en tøffe-oman.

Jeg har fjrenet den fra DBA just in case en af dem der kigget på den skulle ring igen med henblik på evt. køb. REen er bare mig på mange måder. Højden er desværre ikke helt idelle, men som ham der i Hårlev sagde, "MCen fejler ingenting det er dine ben der er for korte!" Very Happy Very Happy

Jeg kigger på andre støddæmpere. Dog er min største betænkelighed at jeg skal have den op på centralstøtteben hver gang jeg skal kickstarte den. Det ryk er ikke godt ved mine mygproblerer. Nå, nu lyder jeg som en sur gamle mand affraid

Anyway, jeg har svært ved tanken om at skille mig af med den. En anden tanke er at forsøge at skifte til en model med el-start ... Idea

pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Lars BC Tors okt 07, 2010 11:42 pm

Ja den er fin din RE,
var der ikke noget med, at man kunne sætte el-starter på,
http://nfieldgear.com/enfield-store/maintenance-repair/engine/simple-electronic-ignition.html
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Geografisk sted : Ringsted

Indlæg by Harald Tors okt 07, 2010 11:55 pm

Det der er ikke en starter, det er et elektronisk tændingssystem.

Og jeg blir nysgerrig: Kører Enfielden med platiner??

Harald

Antal indlæg : 153
Geografisk sted : Hadsten

http://blaatandsbavl.danskforum.net/index.htm

Indlæg by Pete Fre okt 08, 2010 9:10 am

Det er rigtigt Lars, at man kan komme en el starter på nogle modeller (dog ikke min, 'heldigvis' endda, fordi ... det er nok ikke DET man gør når man kører RE (siges der) Very Happy ).

Det der er ikke en starter, det er et elektronisk tændingssystem.
Og jeg blir nysgerrig: Kører Enfielden med platiner??
Ja Harald, min har platiner som fik en smule justering ved denne service. Min model er omtrent det samme som 1956 modellen, hvilke også appellerer til mig da det er mit fødselsår! (By the way, sjov tanke du kom med her: "I virkeligheden har den enkelte lokalkinøjser mere tilfælles med 10-20 kinøjsere, som bor spredt ud over landet end med 10 stk han bor tæt på.")

Enfield manden fraråder elektronisk tændingssystem (som min ellers godt kunne få) da han mener at REen bliver faktisk sværere at starte (!). Hans filosofi er nok, 'If it works don't change it'. Han må vide hvad han taler om da han har stribevis af gamle MCer som han har istandsat; og har han ikke den del han mangler laver han det selv er finder noget gammelt på et stumpe marked i england som kan bruges, eller renoveres.

De mere moderne REer har lidt andre motorer med 5 gear, venstre gearskift, indsprøjtning, osv. Mig bekendt har disse nye motorer også haft nogle 'børnesygdomme'.

Personligt er jeg nok mere entusiast end fanatiker, så hvis el-start kan forhindre en diskusprolaps, skal der ikke være noget i vejen for det (el-starten alstå ... ikke diskusprolapsen).

En anden aspekt i min Enfield interesse har at gøre med mit arbejde - som har med engelsk undervisningsmaterialer at gøre. Ideen var også at have nogle små reklameskilte med firmaets domain på, især op foran med en af de gammeldaws nummerplader for forskærmen. Der er ikke sket noget på den front endnu ...

Videoklip af Solo Turen til Hårlev d. 1 oct, 2010 Re_classic_new_g4bf

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Gæst Fre okt 08, 2010 10:47 am

Prøv lige at tjekke loven ang. "nummerplade" foran. Også kaldet bip flækkeren... Mad
Den er med 98% sikkerhed ulovlig. De 2% er fordi jeg ikke gider slå det op Wink Razz

Måske lidt reklame på sidetaskerne - som så bliver til skoletasker Rolling Eyes
En lille fake nummerplade.
Et rygmærke. Øhh nå nej What a Face

Jeg kan godt forstå du beholder den. Flot er den.

Gæst
Gæst

Indlæg by Pete Fre okt 08, 2010 10:56 am

Dan,
Mener du at det vil være ulovligt at have et lille internet domain navn på den forreste 'nummerplade', eller er den slags ulovligt i det hele taget (medmindre det er på en ægte veteran MC)??

Nej, intet på sidetaskerne!! Vi taler diskret her Very Happy

Et rygmærk? Hov, hov, don't be cheeky clown pirat tongue

McTøff

PS har du broderet det lille Asia skilt?

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Gæst Fre okt 08, 2010 1:38 pm

Det er også ulovligt selv om det er veteran. Tja! selv om de er gamle, skal de overholde loven Wink

http://www.faerdselsstyrelsen.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap16.pdf

§ 70. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to
nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
Stk. 2. En registreret motorcykel, registreret knallert eller påhængskøretøj skal
kun føre én nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen
må ikke monteres på siden af køretøjet.
Stk. 3. En godkendt traktor skal kun føre én nummerplade. Nummerpladen
monteres foran på traktoren.
Stk. 4. Hvis den bagerste nummerplade er helt eller delvis dækket af gods eller
lignende, skal køretøjet føre en ekstra nummerplade. Den skal monteres bag på
godset eller på en særlig anordning, så nummerpladen umiddelbart kan læses. En
bestilt ekstra nummerplade skal afhentes senest 3 måneder efter, at bestillingen er
afgivet. Er nummerpladen ikke afhentet inden fristens udløb, destrueres nummerpladen.
§ 71. Nummerpladen monteres således, at den er synlig og let læselig.
Stk. 2. Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et
plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.
Stk. 3. Hvis der bruges skruer ved monteringen, må de ikke anbringes på en
sådan måde, at nummerpladens læselighed nedsættes. Skruehovedet skal være
dækket af en hætte i samme farve som nummerpladen. Der må ikke anvendes pynteskruer.

Gæst
Gæst

Indlæg by Pete Fre okt 08, 2010 2:40 pm

Tak Dan, det er ikke så meget en nummerplade, mere en pynteliste / reklameskilt?

Question

Sidst rettet af Pete Fre okt 08, 2010 5:28 pm, rettet 1 gang

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Gæst Fre okt 08, 2010 4:16 pm

I know. Men der sker vel ikke så meget, hvis det er blødt og ikke skader - og du ikke bruger en person som cykelstativ. Wink Mad
Jeg syntes det lyder smart. Prøv, det er jo ikke sikkert du bliver antastet.
Skulle du blive stoppet - så slå ud med armene og tal Fransk. Eller en sjælden Skotsk dialekt Smile Laughing

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

- Similar topics

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum