Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Ny MC4YOU 250-4
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptySøn Aug 29, 2021 2:27 pm af Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptySøn Aug 08, 2021 2:50 pm af Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyTirs Maj 25, 2021 2:26 pm af Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyLør Aug 01, 2020 10:20 pm af Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyFre Jul 31, 2020 9:54 am af Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyMan Mar 23, 2020 11:58 am af Pete

» MC Klargøring
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyMan Mar 23, 2020 11:45 am af Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyMan Feb 10, 2020 2:20 pm af Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptySøn Nov 24, 2019 9:37 am af Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning EmptyTors Okt 31, 2019 9:12 pm af Pete

April 2024
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalender Kalender


Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

2 deltagere

Go down

Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning Empty Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

Indlæg af Pete Tors Aug 26, 2010 6:36 pm

Jeg lovede Jens-Uwe en gang at jeg vil skrive en beretning om min Kinøjser tur til Sydfrankrig i 2009. Det skulle have været på dansk, men det var en uoverkommelig opgave, derfor, et år forsinkede, kommer den på engelsk (sorry). Hvis nogen har interesse her er linket til PDF filen:

Kinøjser Tur til Syfrankrig

mvh

Pete
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning Empty Sv: Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

Indlæg af Harald Tors Aug 26, 2010 8:50 pm

Du føler dig hjemme i Frankrig. Du giver hotellet i Faulqemont en mindre god kritik, men det er alligevel hotelfatter, der synes din maskine skal i ly for regn og vandaler. Standarden på de andre hoteller må have været suveræn rent kulinarisk og servicemæssigt, og det er jo altid dejligt. Men det er menneskerne der gør rejsen værd - feks. en beleven hotelvært, en henrivende og hjælpsom madmoiselleka jeg ikk stave til, andre mc-ryttere fra mange lande....

Jeg vil osse afsted... Kan man rejse i LaFrance uden at kunne fransk?? Kan du tale fransk?

Fin beretning Very Happy

Harald

Antal indlæg : 153
Join date : 15/02/09
Age : 60
Geografisk sted : Hadsten

http://blaatandsbavl.danskforum.net/index.htm

Tilbage til toppen Go down

Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning Empty Sv: Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

Indlæg af Pete Tors Aug 26, 2010 9:12 pm

Harald,
Det eneste sted der var lidt kedelig var motelet i Villefranche - ikke Faulquemont. Men jeg er lidt af et luksus dyr, især da man rejser langt på MC, så det skal du tage med et gran salt Very Happy

Frankrig er mange ting, men jeg befinder mig godt der, i hvert fald som turist.

Ja, kom afsted. Det er nemt. Op på Autozugen med Kinøjseren og så er man allerede et godt styk ned i europa.

Gider godt lave en kinøjser tur hvor vi rejser flere.

Jeg kan ikke Fransk, men anstrænger mig for at være høflig på engelsk

Pete
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning Empty Sv: Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

Indlæg af Harald Tors Aug 26, 2010 9:44 pm

Ville forfærdelig gerne lære at tale fransk, men det kræver at man kender og bor iblandt franskmænd. Og jeg kommer ikke meget omkring....Har iøvrigt i den forbindelse et spørgsmål: Kan jeg betale med danske kroner i vestSverige? feks visa/dankort?

Jeg komme VIRKELIG ikke meget omkring og har ikke en gang et pas No What a Face

En dag vil jeg køre til invasionskysten. Ved godt det er meget turistet, men synes man skylder de døde amerikanere, englændere, canadiere og australiere at vise sin respekt for at de gav deres liv for et frit og fredeligt Europa på den Lange Dag i 44.... En af mine ToDo things.

Harald

Antal indlæg : 153
Join date : 15/02/09
Age : 60
Geografisk sted : Hadsten

http://blaatandsbavl.danskforum.net/index.htm

Tilbage til toppen Go down

Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning Empty Sv: Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

Indlæg af Pete Tors Aug 26, 2010 10:21 pm

Harald,
Visa og Mastercard går fint. Jeg plejer også at hæve nogle Svenske kroner på færgen ... just in case.

Ja, Normandiet. Glimrende ide for en Kinøjser tur. På vej hjem fra min sommerferie besøgte vi Saint Avold i Lorraine. Det viste sig at den by har den største US militær kirkegård i Europa. Jeg tog mine børn indenfor en stille søndag morgen.

I 1999 fandt jeg graven på min grand onkel i Nord Frankrig. Han død i October 1918, kun en måned inden krigen sluttede. Utrolig meget historie i Frankrig. En anden Kinøjser tur kunne være Autozug til Lorrach og så kørsel over Verdun og andre krigsminder fra Første Verdenskrig.

Mvh

Pete
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning Empty Sv: Kinøjser Turen til Sydfrankrig / Beretning

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum