Tæt på Kina
4 posters
Side 1 af 1
Tæt på Kina
Så blev til an old thumper! Royal Enfield Bullet 500 (1955 design!).

Goodness gracious me!
Pete

Goodness gracious me!
Pete
Tillykke med cyklen
Så fik du den. Den er sgu smuk, er den indisk eller engelsk.
Per G.
Per G.
Per G.OLsen- Antal indlæg : 77
Geografisk sted : Højby sjælland
Re: Tæt på Kina
Halløjsa så passe i sammen,
håber den er god og du bliver rigtig glad for Royal Enfield og at den køre godt,
så en ny hos ham i Hårlev 40000 kr + afgift,
Stort Tillykke med den
ps: fik du så solgt RR...

så en ny hos ham i Hårlev 40000 kr + afgift,

Stort Tillykke med den

ps: fik du så solgt RR...
Lars BC- Antal indlæg : 277
Geografisk sted : Ringsted
Indisk, fra 2003 Per, men er en tro kopi af 1955
Back to the future! Ja Dan, jeg har luret på mange MCer, denne passer til mit temperment og appelerer meget med sin old look, 500 dovne kubik, og ikke mindst den behagelig lyd.
Lars, den var langt billigere end de nye og en del billigere end en Lifan 400. Nej, jeg har RRen dog er der kommet gang i interessen nu. På den anden side kan den ende med at være min brugscykel. Det er bare det at en scooter og 2 x MCer er lidt i overkanten for mig.

Lars, den var langt billigere end de nye og en del billigere end en Lifan 400. Nej, jeg har RRen dog er der kommet gang i interessen nu. På den anden side kan den ende med at være min brugscykel. Det er bare det at en scooter og 2 x MCer er lidt i overkanten for mig.
Jamen Pete, hvad vil jeg køre på i dag
så lige nogel RE på youtub, du har da godt nok fåret lyd på, tok tok, he he rigtig fin

så lige nogel RE på youtub, du har da godt nok fåret lyd på, tok tok, he he rigtig fin

Bullet
Hi Pete
et kæmpe tillykke med den fede maskine 1 cylinder 500 cc,,,skøn motorlyd har selv kigget på den for nogle år siden fra ny af hos en forhandler på Amager,,,det er en superlækker maskine glæder mig til at se og høre den..
Benny
et kæmpe tillykke med den fede maskine 1 cylinder 500 cc,,,skøn motorlyd har selv kigget på den for nogle år siden fra ny af hos en forhandler på Amager,,,det er en superlækker maskine glæder mig til at se og høre den..
Benny
shithappens- Antal indlæg : 195
Tak folkens,
Jeg kan berolige jer med at vores kinojsere er på mange måder REen overlegn (el start, fri gear viser, 5 gear, m.m.
) men hvad kan man gøre da man bliver forelsket? Jeg har kæmpet imod mine lyster længe - og hørte fra mange kloge og erfarne hoveder om at jeg skulle lade være!
Benny jeg synes at den, på mange måder, lyder og ser ud som en MC skal være. Men jeg er snart totalt retro, jeg bruger jo også bagvendt guitarer i min sange
Jeg har også fået en mere tøffende udstødning med, den blev pillet af da den skulle til syn i mandags ... just in case. Fik også en 'back seat' som matcher med den der er på, samt original sædet.
Gear pedalen er lidt tricky, skal nok fin justeres. Og jeg har en ide om at gaffel olien er ikke helt så god mere. Små ting, og meget på den kan laves selv - even by an idiot like me.
Der er en ret morsom ting på den der hedder en 'frigear finder'; dvs når man er under 30km/t kan man bruge hælen til at støde på denne ekstra pedal, og så er man (vupti) i neutral! Nyttigt da gearene er lidt stift, men 8,000 på en RE motor er nu ikke meget. Alt dette er på højre side vel at mærke ... bare for at gøre forvirringen totale. Derr er et hav af reservedel, pyndt, m.m. som er til at købe til kinojserpriser.
Da Kina nu har sådan en lang grænse op til Indien man kunne undre sig om de ikke, på et eller andet tidspunkt, har lavet en slags efterligning ... eller var REen bare så primitivt at de sprang den helt forbi

Jeg kan berolige jer med at vores kinojsere er på mange måder REen overlegn (el start, fri gear viser, 5 gear, m.m.

Benny jeg synes at den, på mange måder, lyder og ser ud som en MC skal være. Men jeg er snart totalt retro, jeg bruger jo også bagvendt guitarer i min sange

Gear pedalen er lidt tricky, skal nok fin justeres. Og jeg har en ide om at gaffel olien er ikke helt så god mere. Små ting, og meget på den kan laves selv - even by an idiot like me.
Der er en ret morsom ting på den der hedder en 'frigear finder'; dvs når man er under 30km/t kan man bruge hælen til at støde på denne ekstra pedal, og så er man (vupti) i neutral! Nyttigt da gearene er lidt stift, men 8,000 på en RE motor er nu ikke meget. Alt dette er på højre side vel at mærke ... bare for at gøre forvirringen totale. Derr er et hav af reservedel, pyndt, m.m. som er til at købe til kinojserpriser.
Da Kina nu har sådan en lang grænse op til Indien man kunne undre sig om de ikke, på et eller andet tidspunkt, har lavet en slags efterligning ... eller var REen bare så primitivt at de sprang den helt forbi

http://www.royalenfield.com/default.aspx

hov der er også en dansk, http://www.royalenfield.dk/
sjovt med de "gamle" maskiner

hov der er også en dansk, http://www.royalenfield.dk/
sjovt med de "gamle" maskiner

Lidt video af Royal Enfielden mens den varmer op ...
Pete
Pete
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|
» MC4YOU Reklamer
» www.motorcykelgalleri.dk
» MI Motor Frederikssund
» MC-vejr i morgen!
» For Elleve År Siden