Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Latest topics
» Ny MC4YOU 250-4
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptySøn aug 29, 2021 2:27 pm by Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptySøn aug 08, 2021 2:50 pm by Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyTirs maj 25, 2021 2:26 pm by Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyLør aug 01, 2020 10:20 pm by Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyFre jul 31, 2020 9:54 am by Lars/haojin

» For Elleve År Siden
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyMan mar 23, 2020 11:58 am by Pete

» MC Klargøring
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyMan mar 23, 2020 11:45 am by Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyMan feb 10, 2020 2:20 pm by Lars/haojin

» Vinteropbevaring
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptySøn nov 24, 2019 9:37 am by Lars/haojin

» CPH Honda BMW
MC udstilling på Kunstindustrimuseet EmptyTors okt 31, 2019 9:12 pm by Pete

juni 2022
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendar Calendar

MC udstilling på Kunstindustrimuseet

2 posters

Go down

MC udstilling på Kunstindustrimuseet Empty MC udstilling på Kunstindustrimuseet

Indlæg by Rebellen Ons feb 18, 2009 5:02 pm

Jeg har lige været på kunstindustrimuseet og se udstillingen VROOOM. Det er en udstilling med ca. 60 gamle og nyere MC'er så man kan følge udviklingen i designet. Der er også en del motorer som man kan nyde. Der vises MC film i et lille lokale. Alt-i-alt en dejlig dag.

Vær opmærksom på, at har du mulighed for at besøge udstillingen en onsdag er det GRATIS !! Ellers koster det 80,00 kr.
De har bl.a et par flotte eksemplarer af engelske maskiner Brough Superior, Norton Manx, BSA og AJS. Derudover en del gamle klenodier fra Tyskland og Italien. Der er også Japsermaskiner, men ingen Kinerese. Derimod et par danske MC'er fra gammel tidd, den ældste er en Ellehammer.
Jeg kan varmt anbefale udstillingen.

http://kunstindustrimuseet.dk/udstillinger/aktuelle-saerudstillinger

Palle
Rebellen
Rebellen

Antal indlæg : 150
Geografisk sted : Hillerød

Tilbage til toppen Go down

MC udstilling på Kunstindustrimuseet Empty Re: MC udstilling på Kunstindustrimuseet

Indlæg by Pete Ons feb 18, 2009 5:06 pm

Tak for det Palle. Dejligt at du informerer om sådan noget! Den skal jeg ind og se.

mvh

Pete

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

MC udstilling på Kunstindustrimuseet Empty Re: MC udstilling på Kunstindustrimuseet

Indlæg by Pete Fre feb 20, 2009 1:28 pm

Fin udstilling med mange spændende MC'er. Og så alle de film klip.

Tak Palle

Pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Rebellen Fre feb 20, 2009 3:03 pm

Godt du syntes om det.
Jeg synes at den Norton Manx i racer trim og den tilsvarende AJS var specielt interessante, ellers var BSA'en og Brough'en også fine maskiner..
Lagde du mærke til hvor mange engelske motorer de havde udstillet ude i 'motorrummet' ?
Triumph motoren virkede rimeligt avanceret, men cyklen selv (i forhallen) var ret ordinær.

Palle
Rebellen
Rebellen

Indlæg by Pete Fre feb 20, 2009 5:54 pm

Palle,
Jeg havde min søn med og fik vist ham en flot Japaner fra 1962 og fortalt lidt om den Britiske MC industri, som ikke rigtig findes mere.

Jeg syntes at en af de motorer var noget lige en mystisk motor som Erik har drillet os med over på kinojserklubbens forum?

Så også en Norton, som mindede om en teenager tur rundt om syd England (som bagsides passager).

Jeg er ikke særlig motor-mekanisk kyndig men MCerne var fascinerede.

Den eneste skuffelse var at cafeen duftede helt fantastisk af bacon, men køkkenet have ikke åben, og vi kunne ikke vente Laughing

mvh

Pete Very Happy

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Rebellen Fre feb 20, 2009 6:28 pm

Pete

Japaneren må være en Honda 250cc, sådan en så jeg derinde.
Jeg kan huske da de præsenterede dem i København i 1962, en 250cc og en 125cc. Jeg var der og var ligesom de fleste andre skeptiske om de kunne holde. Deres ydelse var som en engelsk 500cc, men omdrejningerne fantastiks høje. Tiden har så vist at japanermaskiner godt kan holde. De påstod at 250'eren kunne køre 160 km/t!

Triumph er stadig in business, de har ret mange modeller, men de er for dyre for mig. Royal Enfield kan også stadig fås, men de er lavet i Indien. Jeg har hørt/læst et eller andet sted at Norton er købt af en forretningsmand som vil genoptage produktionen, men det er som sagt kun et rygte.

En skam at køkkenet var lukket, men i fandt vel et andet sted at få stillet sulten.

Palle
Rebellen
Rebellen

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum