Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Seneste emner
» Ny MC4YOU 250-4
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptySøn Aug 29, 2021 2:27 pm af Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptySøn Aug 08, 2021 2:50 pm af Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyTirs Maj 25, 2021 2:26 pm af Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyLør Aug 01, 2020 10:20 pm af Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyFre Jul 31, 2020 9:54 am af Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyMan Mar 23, 2020 11:58 am af Pete

» MC Klargøring
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyMan Mar 23, 2020 11:45 am af Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyMan Feb 10, 2020 2:20 pm af Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptySøn Nov 24, 2019 9:37 am af Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Tur til Syd Frankrig Del 1 EmptyTors Okt 31, 2019 9:12 pm af Pete

Lignende emner
Marts 2024
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalender Kalender


Tur til Syd Frankrig Del 1

3 deltagere

Go down

Tur til Syd Frankrig Del 1 Empty Tur til Syd Frankrig Del 1

Indlæg af Pete Ons Jun 10, 2009 7:17 pm

Her er del 1 af min tur beretning. Alt gik fint, sidste dagen lød på 1036 kilometer, ikke så ringe på en Kinojser, ellers spandt den som en kat. Eneste 'problem' var at baglygte pæren var gået da jeg ankom til DK sent i går, men jeg fik skiftet til en reserve og så var det bare hjemad i mørke, dis og regn, føj Razz

https://www.youtube.com/watch?v=7s80JuO26PI

mvh

pierredeuxheels


Sidst rettet af Pete Tirs Sep 22, 2009 3:38 pm, rettet 1 gang
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Tur til Syd Frankrig Del 1 Empty Sv: Tur til Syd Frankrig Del 1

Indlæg af Rebellen Ons Jun 10, 2009 9:46 pm

Velkommen hjem Pete. Det ser ud til, at du har haft en fantastisk tur.
Og så havde jeg jo ret når jeg sagde at en kinøjser sagtens kunne tage en sådan lang tur.
Rebellen
Rebellen

Antal indlæg : 150
Join date : 16/02/09
Age : 79
Geografisk sted : Hillerød

Tilbage til toppen Go down

Tur til Syd Frankrig Del 1 Empty Sv: Tur til Syd Frankrig Del 1

Indlæg af Lars BC Ons Jun 10, 2009 11:40 pm

Så nu må man gå ud fra at i kender hinanden dig og RR 300ccm, Very Happy

det er en flot tur ned gemmen frankrig har selv været i syd frankrig et par gange,

der så flot, i ser ud til at have nydt det alle sammen, kom du så ad bjergvejen eller ad motorvejen " den flade vej" som er nem at køre, den anden vej er noget mere krævene alle de sving op og ned ad bjergne, men den er flot, Wink
var du øm nogle steder på kroppen, Cool , det var jo en lang tur ned og endnu længer hjem, glæder mig til del 2, Laughing

godt du kom hel hjem, Wink
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Join date : 19/02/09
Age : 65
Geografisk sted : Ringsted

Tilbage til toppen Go down

Tur til Syd Frankrig Del 1 Empty Sv: Tur til Syd Frankrig Del 1

Indlæg af Gæst Tors Jun 11, 2009 10:31 am

Ohhh lala mon Pierre

Godt du er hjemme og i god behold.
Rigtig god film. Jeg forestiller mig, du sidder på kineseren, susende gennem landskabet - med alpehue og harmonika og det obligatoriske flute under armen, mens du sender flyvekys til alle pigerne Very Happy

Dejlig stemning du skaber.

Over 1000 km. i et hug affraid Det kunne jeg ikke have gjort i en lænestol Wink

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tur til Syd Frankrig Del 1 Empty Sv: Tur til Syd Frankrig Del 1

Indlæg af Pete Tors Jun 11, 2009 11:49 am

Kinojseren klarede det ret godt Palle. Den havde også fået nye dæk, gaffelolie, olie, forbremsen smurt, kædekit, og nogle små reparationer før afrejsen. Det jeg brugte tid på var at dæmpe de små ting som kabler og andet metal (på min bagage) som raslede og gav resonancer Very Happy RR300 har lige den følelse af en 6. gear, så når man skifter til 5. omkring 80km/t falder omdrejninger til et roligt niveau til en lav summen i baggrunden. Med min skærm i den højde, og med visiret oppe, fik jeg det værste vindstøj også væk. Jeg brugte et par små ørepropper, som jeg fik af de Britiske drenge, og de var perfekt.

Lars, jeg var faktisk ikke øm nogle steder, måske lidt i venstre knæ på den 1000km stræk på vejen hjem, men det skyldes nok den menisk jeg fik fjernet. Det var måske kiroprakteren's behandling dagen inden afrejsen der kom til at betyde ret meget, fordi jeg døjer med et lidt slem ryg. Jeg var faktisk rigtig overasket over hvor godt jeg sad på MC'en og hvor lidt jeg var øm jeg var. Hvis jeg havde haft RR'ens flade sæde havde det nok ikke været sådan. Jeg er jo også heldig idet jeg har nok den optimale hojde for en kinojser MC clown På vejen hjem var det mest autoroute men de er jo flotte i Frankrig, med forholdvis lidt traffik. Jeg var også ude i det landelig Frankrig også og kørte nogle steder jeg kendte fra andre besøg. Der gik lidt sport i turen hjem, jeg kunne pludselig se omkring afkørselen til Harz at jeg kunne nå hjem. Jeg var frisk og fløj videre. Det mest svært under hele turen var fra Rødby hjem, da der var kraftig dis og regn, sigtbarheden var helt nede på næsten ingenting og jeg var træt. En farlig cocktail, jeg burde have kørte ind et sted. Det klarede op først på midt-Sjælland. Harzen vil jeg også have til gode da jeg tror Benny og Bo truer med at arrangere en tur senere på sommeren Wink

Ha ha Dan, ingen Alpehuer eller instrumenter ... dog mange pæne kvinder. Hvis jeg ikke var kørt alene havde jeg nok brugte meget mere tid på et mindre område. Det kunne være skægt at lave en tur med nogle kinojsere (hvem vil med?) hvor man tog toget til Lörrach og så virkelig kørte på de små charmerede Franske veje mod vest - der hvor man kan nyde 'Plat de jour' for rimelig penge, og nyde stemningen - og måske besøge området omkring Verdun, osv, for at komme hjem over Luxemburg og det landelig Tyskland.

Nå, jeg er ikke meldt til landstræf. Min søn holder 14-årig party i weekenden og konen fylder i morgen. De synes begge to at det var måske bedst at jeg ikke var hjem lørdag ( Very Happy ) Skal nogle derovre herop fra? Nogle der vil køre ud om hjem lørdag?

mvh

Pete
Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Join date : 12/02/09
Age : 68
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Tur til Syd Frankrig Del 1 Empty Sv: Tur til Syd Frankrig Del 1

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum