Asia MC Nordsjaelland
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Latest topics
» Ny MC4YOU 250-4
Tur til Syd Frankrig EmptySøn aug 29, 2021 2:27 pm by Lars/haojin

» MC4YOU Reklamer
Tur til Syd Frankrig EmptySøn aug 08, 2021 2:50 pm by Lars/haojin

» www.motorcykelgalleri.dk
Tur til Syd Frankrig EmptyTirs maj 25, 2021 2:26 pm by Lars/haojin

» MI Motor Frederikssund
Tur til Syd Frankrig EmptyLør aug 01, 2020 10:20 pm by Lars/haojin

» MC-vejr i morgen!
Tur til Syd Frankrig EmptyFre jul 31, 2020 9:54 am by Lars/haojin

» For Elleve År Siden
Tur til Syd Frankrig EmptyMan mar 23, 2020 11:58 am by Pete

» MC Klargøring
Tur til Syd Frankrig EmptyMan mar 23, 2020 11:45 am by Pete

» Life on Wheels i Bella Center februar 2020
Tur til Syd Frankrig EmptyMan feb 10, 2020 2:20 pm by Lars/haojin

» Vinteropbevaring
Tur til Syd Frankrig EmptySøn nov 24, 2019 9:37 am by Lars/haojin

» CPH Honda BMW
Tur til Syd Frankrig EmptyTors okt 31, 2019 9:12 pm by Pete

Similar topics
juni 2022
ManTirsOnsTorsFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Calendar Calendar

Tur til Syd Frankrig

3 posters

Go down

Tur til Syd Frankrig Empty Tur til Syd Frankrig

Indlæg by Pete Tirs maj 26, 2009 11:26 am

Nå, så er der endnu ene der skal prøve sig på langtur. Jeg tager afsted til Syd Frankrig i morgen (d.27/5). Helt til Antibes. Jeg snyder lidt på udturen - med Autozug fra Hamburg til Lörrach ved Schweiz. Men derfra er der stadig et stort stræk syd på. Hjemturen bliver (efter planen) ad landevejen all the way home Very Happy

Krydser fingre for at min Kinojser kører optimalt pirat

Pete

Tur til Syd Frankrig 50021~Antibes-Posters

Pete
Pete
Admin

Antal indlæg : 792
Geografisk sted : Fredensborg

http://www.bluevale.net

Tilbage til toppen Go down

Tur til Syd Frankrig Empty Re: Tur til Syd Frankrig

Indlæg by Gæst Tirs maj 26, 2009 11:42 am

Du er for sej Cool
Jeg krydser alt hvad der kan krydses - sender også en lille bøn til kinøjser guderne om en sikker og god tur.
Pas på dig selv og kineseren og må du ha' sunny på din vej Wink

Jeg håber vi hører fra dig under turen cheers

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst Tirs maj 26, 2009 12:49 pm

Man bliver jo helt misundelig Wink

Kører du helt alene, og er det på din "nye" 300ccm'er Question

Gæst
Gæst

Indlæg by Pete Tirs maj 26, 2009 4:35 pm

Tak Dan. Jeg satser også på vejret.

Ja, det en en solo tur Holmes, men min familie dukker op dernede på et tidspunkt til lidt fælles ferie Wink

Tja, jeg er i tvivl om jeg skal tage 300'eren fordi den har fået lidt meget motorlarm efter en stor service i sidste uge. Tror det kommer fra ventilerne. På den anden side har den helt klart den smule ekstra der gøre den velegnet til sådan en lidt længere udflugt.

mvh

Pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Rebellen Tirs maj 26, 2009 9:55 pm

Jeg ønsker dig en god tur med masser af oplevelser, godt vejr sunny og gode veje.
Godt gået at tage en sådan tur alene cheers
men hvad er nu det med autozug, det er du da ikke gammel nok til, det er kedeligt Sleep og dyrt affraid
Jeg tror fuldt og fast på at kinøjseren nok skal opføre sig ordentligt, ellers må du jo have en lille Buddha amulet med, så skal Raptoren nok tænke sig om en ekstra gang inden den laver ballade Cool
Rigtig god ferie og kør forsigtigt. Hvornår er du hjemme igen?
Rebellen
Rebellen

Antal indlæg : 150
Geografisk sted : Hillerød

Indlæg by Lars BC Ons maj 27, 2009 11:08 pm

Ser det først nu, rigtig god tur Very Happy

håber alt holder, og går godt,
glæder mig til at høre om turen, Cool

et godt sted, sydfrankrig Wink
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Geografisk sted : Ringsted

Indlæg by Gæst Søn maj 31, 2009 10:48 am

Vi er sikkert mange der gerne vil høre fra dig, Pete.
Det skulle jo gerne gå godt med dig og kineseren. sunny
Håber du er online en gang imellem og skriver lidt til "turberetninger" cheers

Gæst
Gæst

Indlæg by Pete Søn maj 31, 2009 7:04 pm

Tur til Syd Frankrig Residence%20hoteliere%20Open%20Golfe%20Juan
Her er vi!

Bonjour Alle!
Saa er jeg ved Middelhavet. Ankom lordag kl. 11 til mit hotel ved Antibes.

Turen til Hamborg var igennem NP Motor for 2 x Avon daek og ny forgaffel olie.

I Tyskland var det af motorvejen i blaest og regn til Autozug ved Altona.

Jeg fik Kinojseren oppe paa 160km/t ... ja, det er rigtigt, men det var kun fordi toget korte saa hurtigt clown

Fra Lorrach gik turen over et smukt landskab til Belfont. Defra motorvejen til Cotes du Rhone (en lang Torsdag). Ca 20km nord for Valence fandt jeg et hotel ikke langt fra Rhonen. Det blev lynhurtigt til et bad og strax ned til restauranten for dagens ,og et glas Cotes du Rhone, som jeg synes jeg havde fortjent.

Fredag havde jeg en aftale om at mode en ven fra et musik forum. Han og 2 x biker venner var i Cairanne (taet ved Orange). Det var kun 150km saa Fredag formiddag blev til noget rigtige landelig Franske veje med levende slanger og vin marker, m.m.

Efter en lang frokost hvor vi kiggede hinandens bikes an var det tid at komme videre ... forst Aix en Provance og til en sen ankomst til byen Brignoles, og et hotel, bad, og Middelhavs buffet. Maden paa denne tur er et kapital for sig, og jeg mangler tid og energi til at beskrive det hele!

Lordag morgen var tid til at stramme kaeden, faestne ting, og forsoge at daempe alt der raslede What a Face Ca 110 var der tilbage til Antibes som forgik delvis af landeveje, og den livlig, og meget bakkede auturoute!

Der har vaeret en del blaest hele vejen igennem Frankrig og jeg horte fra mine venner i Cairanne at mistralen har drillet paa det sidste. Det virker at overhalinger paa autorouten skal gores ekstra naensomt da der er meget sidevind, og lastvogn hvirvler. Ikke noget for svage sael paa en microlite Kinojser!!

Varmen er her. Og familien ankom til hotellet samtidig med mig! Saa det var op paa vaerelset, pakke ud, og ned til restauranten ved poolen.

Ingen billeder endnu, da jeg sidder paa et Internet Cafe. Men der skal nok komme en lille audiovisual reportage ved lejlighed Very Happy

Om en uge vender jeg naesen hjemad. Det bliver en lang, sej tur, uden Autozug ... Long Way Home pirat

Bon chance

Pierredeuxwheels Very Happy

Sidst rettet af Pete Man jun 01, 2009 4:35 pm, rettet 1 gang

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Gæst Søn maj 31, 2009 9:20 pm

hej pete forsat god tur
fin update
mvh knaldpotten cheers cheers

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst Man jun 01, 2009 3:04 pm

Fantastisk Very Happy Så langt på en kineser, og så uden problemer - stærkt.
Håber i får en rigtig god ferie og en sikker hjemrejse sunny sunny sunny

Ps. glæder mig til dine film Wink

Gæst
Gæst

Indlæg by Pete Man jun 01, 2009 4:27 pm

Ingen problemer med MC'en, og den er blevet kort haardt. RR300'eren har opforte sig godt, og den smule mere den har i motoren gor at denne tur er mere behageligt ... men 250'eren kunne ogsaa have klaret det ok.

Mht til Frankrig har deres saer regel om at man har vigepligt for tilkorende fra hojre ikke vaeret saa vanskeligt at holde oje med da der er skilte der advarer om det.

Paa autorouten var det nemt (fartmaessigt) at overhale det langsom trafik da lastvognene her synes at opfore sig inden for lovens strikse rammer. De Franske autoroute er ogsaa ganske ubefolket i lange straekninger, hvilket gor det en fornojelse da landskabet er storslaaet. Men det er de mindre, mere landelige veje, der er det helt stor.

Autozug delen var alle pengene vaerd. Man vaagner om morgenen til et fantastisk bakkede og bjergelandskab som er yderst indbydende naar man er paa to hjul. Hvis man skal til Frankrig, og ikke har saa mange fridage, saa er det bare sagen.

Eneste problem mht til alm korsel er at koncentrere sig paa vejen, da landskabet er saa smukt Very Happy

Vi ses

Pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Rebellen Tirs jun 02, 2009 4:57 pm

Hej Pete.
Tak for dine gode beskrivelser, det lyder som en rigtig fed tur. Jeg er overhovedet ikke misundelig Evil or Very Mad
Jeg håber du får et rigtig godt ophold og en god oplevelsesrig tur hjem, når den tid kommer, kør forsigtigt hvis der er en rigtig flot udsigt du skal nyde, så stop og nyd den cheers
Håber kinøjseren opfører sig eksemplarisk hele vejen, men hvorfor skulle den ikke det, vore maskiner er jo meget bedre end rygterne siger.
Har du iøvrigt væsentlig større topfart på 300'en eller er det marginalt?

Palle
Rebellen
Rebellen

Antal indlæg : 150
Geografisk sted : Hillerød

Indlæg by Pete Ons jun 03, 2009 8:55 pm

Rebellen skrev:Har du iøvrigt væsentlig større topfart på 300'en eller er det marginalt?

Hej Palle,
Top farten er nok ikke meget anderledes, men med tid vil den nok snige sig hojere op paa speedoen. Det der gor forskellen er at den har mere overskud, isaer da man korer mellem 90-110. Motoren lyder og foler mindre anstraengt. Det er lidt som om man faar den 6. gear man har savnet. RR300'eren har de originale udstodninger, og deres stille summen er - trods alt - mere rart at hore paa naar man korer saa langt.

Sjovt at se saa mange scootere og MC'er paa vejene hernede. Sikkerehedstojet er der ikke noget af her syd paa Very Happy Piger i flotte kjoler - og super-laarkort (vov, vov) - paa scootere, og maend i flip-flappere paa MC'erne er aabenbart stilen.

Filtrering for 2 x hjulede virker godt. De stryger allesammen ned af midten. Jeg undgik (dvs, korte udenom) en meget stor kodannelse udenfor en mellemstor by paa denne maade. De 2 x hjulede er aabenbart konger paa de syd Franske veje. Dejligt.

Der er en del Kinojser & Koreansk scootere forhandlere bare i den by jeg bor i her paa syd kysten, saa det lader til at Asiens MC revolutionen braeder sig.

Hjemturen (som begynder paa sondag) bliver lidt anderledes, idet jeg vil forsoge at standse nogle flere gange, og i forskellige byer end paa vejen ned. Jeg vil ogsaa kore nord om Dijon og ind mod Nancy & det landlig Frankrig, og krydse til Tyskland ved Trier for at tage turen langs 'la Moselle'. Et omraade som har rar, dog sentimentale, minder for mig fra et tideligere liv.

Det bliver lidt interressant at se Touren i aar da jeg kan se at de folger min rute flere paa flere etaper clown

Hvor er et Fransk tastetur svaert at vaenne sig til ...

Salut!

Pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Lars BC Ons jun 03, 2009 9:46 pm

Det er kanon godt gåert det der Cool

håber at du får nydt det i fulde drag Wink

håber også du får rigtig god hjemtur og får set en masse langs mosel der er så flot, og der er en masser MCer der er ude og lufte sig Laughing
Lars BC
Lars BC

Antal indlæg : 277
Geografisk sted : Ringsted

Indlæg by Pete Fre jun 05, 2009 11:36 am

Der er webcam paa cafeèn

Tur til Syd Frankrig Pictur10

Lars BC skrev:og får set en masse langs mosel der er så flot, og der er en masser MCer der er ude og lufte sig Laughing

Lars,
En af de ting der er hyggeligt er at se & mode saa mange MC'ister. Man faar naesten altid et hygge snak med en eller anden. Saa selv en solo tur bliver mindre ensom. Mine Britiske venner (som jeg modte sidste Fredag i naerheden af Orange) korte stor BMW'er, men synes at de var for upraktisk til de smaa veje da man skulle ud og hygge kore i Provance. De var ellers 'imponeret' af RR'en, jeg tror ogsaa at der gik lidt nostalga i dem og at de fik ungdomsminder fra deres forste lidt laengere turer paa smaa bikes. 'It's an adventure,' sagde jeg, 'Ja, og det er det der gore livet vaerd at leve,' sagde John, som var den aeldst og mest filosofisk omkring MC touring. Men, uforstaaende var de over for det Danske afgifts politik.

Jeg kan se paa vejret at der er lidt koldere nord paa end det plejer at vaere ved denne aarstid, sikke noget.

Det er utroligt at der er stadig stort set ingen (som jeg har faaet oje paa) der korer med noget der ligner sikkerhedstoj. Men ok, man sveder som en lille gris hvis man ikke er op i farten. Sjovt nok, har jeg ikke set nogle 'bikers' som vi forstaar dem. Det er det anarkistisk paaklaedning der hersker her, flip-flappere og tee-shirt er nok det mest maade rigtige og saa et utrolig sammensaetning af MC'er linet op ved alle trafik lys (fordi alle filterer frem). Der staar underlige 3x hjulede Piaggio scootere side om side med Harley'er, aeldre Japaner og helt nye sportsbikes. Vive la difference1 Very Happy Very Happy

Det sagt, jeg fik at vide fra en lokal at der har vaeret er mange grimme MC ulykker paa det sidste. Trist, men paa en maade, overrasker det ikke.

Tror ikke jeg naar landstraeffet, men haaber at I faar en rigtige god tur, jer der skal med.

mvh

Pete

Pete
Pete
Admin

Indlæg by Gæst Lør jun 06, 2009 12:42 pm

Men, uforstaaende var de over for det Danske afgifts politik.
Det er vi vist mange der er Smile
Jeg har netop set en mc sommerjakke i mesh. Det kunne gi lidt ventilation til vores hårdt prøvede, spæde kroppe Laughing
Kan godt forstå der sker mange ulykker. Der er mere olie i vejbelægningen og ved regn/fugt bliver vejene totalt glatte.
Tja! Sydlændinge elsker jo alt - også fart. Måske derfor de kysser asfalten en gang imellem Laughing

Fortsat go' tur / ferie. sunny

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen

- Similar topics

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum